středa 16. května 2012

Finanční křivka


        Každý, kdo to s obchodováním myslí vážně, ví  o nutnosti vedení obchodního deníku. Jenže vedení obchodního deníku je jen začátek.   
        Váš obchodní deník není jen nástroj na sledování kolonky zisků a ztrát. Je to nástroj pro hodnocení vašeho obchodního výkonu. Je to svědek, který vám s upřímnou brutalitou řekne, jak se vyvíjíte jako obchodník. Ukazuje vám podrobně vaše úspěchy a mapuje i vaše neúspěšné etapy.
        Obchodování na komoditní burze je třeba vnímat se stejnou vizí do budoucna jako kterékoliv jiné podnikání. 
        Vezměte si třeba takové podnikání v pohostinství. Chcete restauraci, dáte do toho vlastní kapitál a mimo to, že vás podnikání v restauraci baví, tak chcete, aby vás i živilo. Má li mít podnikání nějaký význam a cíl, tak nelze sledovat jen výši zisků a ztrát, ale musíte přemýšlet nad budoucností i nad tím jakými postupy si udržíte přízeň hostů a zlepšíte tak svoje finanční vyhlídky. Upravíte třeba otevírací hodiny nebo najmete větší počet číšníků. Jako manažer budete vědět, které položky vašeho menu jsou bestsellery a co se vám zase tak dobře neprodává. 
         Analýza malých detailů pomáhá zefektivnit provoz a zvýšit zisky. Jak takové drobnosti odhalit? Ke slovu se nutně musí dostat finanční výkazy. Od původního primárního cíle, což byla nepochybně ochrana základního kapitálu, je třeba se posunout k další zásadní prioritě. 
        Tou zásadní prioritou je rozbor vaší finanční křivky. Finanční křivka je prosté zobrazení vývoje zisků a ztrát na vašem obchodním účtu v průběhu času. Úseky, které si zasluhují vaší pozornost, najdete snadno. Změní se směr. 
        Vězte, že až si ji prohlédnete, nebude to moc hladká jízda. Není třeba šílet u každého mírného poklesu této čáry pravdy, může to být jen obvyklá oscilace, která prostě k obchodování patří. Jestliže se ovšem vaše finanční křivka hroutí více, než je obvyklé je třeba odhalit příčinu a udělat nezbytnou úpravu stylu obchodování. Když se vaše finanční křivka řítí prudce do kopce tak je za tím vidět možná dobře odhadnutý trend a taky možná dobrá zpravodajská příprava. 
          Pečlivě vedený obchodní deník poskytuje spoustu statistických dat a řekne vám s brutální upřímností pravdu přímo do očí kdykoliv ho pustíte ke slovu. Uvidíte přesně počty uzavřených obchodů, uvidíte přesně, co jste dělal a s jakým výsledkem minulý týden, minulý měsíc, minulý rok. Možná zjistíte, že počet obchodů se za poslední měsíc zdvojnásobil, ale zisky máte ve skutečnosti menší než předminulý měsíc. Dobře vedený deník je k nezaplacení. 
           Nejen, že můžete pracovat s nashromážděnými daty, ale pomůže vám odhalit i psychologické obchodní problémy a tím vás přimět k nápravě či změně obchodního chování. 
          Třeba zjistíte, že byste nemuseli mít takové ztráty, pokud nepatrně zvýšíte rozpětí stop-lossu nebo vynecháte obchodování ve středu, protože se vám tento den dlouhodobě nedaří. 
          Každý obchodník má svoje silné i slabé stránky, ale ne každý je schopen je identifikovat a poučit se z nich. 
        Jistě jste už poznali, že vám pravdu do očí řekne velmi málo lidí a proto si musíme vážit těch co to bez postraních úmyslů dokážou.
        "Sice nejsem člověk, ale pravdu vám řeknu vždy.
 S úctou váš obchodní deník".

autor: Komoditní věštník

Žádné komentáře:

Okomentovat

XM_portfolio1